Mercedes EQXX je nejúčinnějším vozem, jaký kdy Mercedes vytvořil, a jeho cílem bylo dosáhnout 1 000 kilometrů na jedno nabití 100 kWh baterie s cílem dosáhnout nepolapitelného měřítka spotřeby energie 10 kWh/100 km. Dosáhli toho optimalizací všeho na autě z hlediska účinnosti: aerodynamiky, hmotnosti, valivého odporu a účinnosti hnacího ústrojí.

Má dokonce nějaké solární panely pro trochu šťávy navíc! Podařilo se jim dosáhnout téměř dvojnásobného dojezdu oproti dnešním EV? Předpoklady Mercedes EQXX. Pro graf spotřeby energie vs. rychlost (rovný povrch, konstantní rychlost) je proveden předpoklad pro elektrickou spotřebu vozidla při 250 W.

Tato hodnota byla zvolena, protože Mercedes tvrdí, že solární nastavení na EQXX je schopné generovat (hrubý průměr) 25 km dojezdu za den. S účinností 8,3 kWh/100 km a vědomím, že ze solární energie získáme dojezd 25 km za den, můžeme 8,3 kWh vydělit 4 (25 km = 1/4 ze 100 km), což nám dává denní produkci přibližně 2 kWh ze Sluneční soustavy.

Předpokládejme 8 hodin dobrého denního světla, takže 2kWh/8h = 250W. Mercedes mi také řekl, že někdy solární výkon překročil celkovou potřebnou energii systému, což znamená, že systém občas pracoval pod (předpokládaným) solárním výkonem 250 W.

Similar Posts